De eerste marathon op natuurijs in Winterswijk!

Het is gelukt! De eerste marathon op natuurijs wordt op dinsdagavond 9 januari verreden op de WIJV IJsbaan Winterswijk. Dat bevestigde de keurmeester van de KNSB zojuist.

De afgelopen nachten hebben de bevlogen vrijwilligers met man en macht gewerkt aan een ijsvloer die dik genoeg is om een marathon te houden. Vanmorgen heeft de KNSB het harde werk van de vele Winterswijkse vrijwilligers goedgekeurd. Maar het nagelbijten was nog niet voorbij. Ook de ijsbaan in Haaksbergen was in de race.

Zojuist kwam het verlossende besluit. “We hebben ‘m! De eerste schaatsmarathon op natuurijs wordt op dinsdagavond 9 januari in Winterswijk verreden!”

Alle nieuws en updates rondom de marathon zullen wij aan dit bericht toevoegen.

• De eerste marathon op natuurijs is vanavond (dinsdagavond 9 januari) vanaf 19.00 uur live te volgen via schaatsen.nl/live.
  • De starttijden zijn bekend. 19.00 uur - start dames (80 rondes) 20.00 uur - start heren (100 rondes)
  • Leden van WIJV en kinderen t/m 12 jaar hebben gratis toegang tot het terrein. De entreeprijs voor overige bezoekers bedraagt € 10,-.

Kom je kijken? Let op! Kom zoveel mogelijk op de fiets. De parkeerplaats van FC Trias is afgesloten voor bezoekers en enkel toegankelijk voor deelnemers en pers. Het publiek kan parkeren langs de Kottenseweg en op de B weg richting de Brinkheurne. Volg de instructies van de verkeersregelaars.

Locatie IJsbaan:
IJs- en Skeelerbaan De Witte Poorte